Система удосконалення KAIRYO і KAIZEN

Безперервне удосконалення має бути постійною метою організації. Організація, яка перестає удосконалювати свою діяльність, втрачає конкурентоспроможність.

Удосконалення можуть бути двох типів:

• великі;

• серія дрібних постійних.

Великі удосконалення припускають одноразову кардинальну реорганізацію процесу і вимагають великих інвестицій. Велике удосконалення якості пов’язано із застосуванням принципово нових технологій, прикладом яких можуть бути технології при переході від електронних ламп до напівпровідників, а потім – до інтегральних схем. Удосконалення такого роду японці називають Кайріо (KAIRYO), і вони характерні для західного способу мислення.

Система удосконалення KAIRYO характеризується наступними особливостями:

• не потрібно великих зусиль людей, а потрібні великі інвестиції;

• тільки кілька фахівців залучені в систему удосконалення;

• необхідно використовувати лише обмежена кількість технологій;

• підхід використовується для рішення тільки поставлених цілей.

При дрібних удосконаленнях ефект окремого кроку дуже малий, але велика серія таких повсюдних і постійних удосконалень дає ефект цілком сумірний з тим, який забезпечується удосконаленнями першого типу, але при значно менших інвестиціях. Цей підхід характерний для японського менеджменту і систему удосконалення такого роду японці називають Кайдзен (KAIZEN).

Система удосконалення KAIZEN характеризується наступними особливостями:

  • потрібні великі зусилля людей і незначні інвестиції;
  • всі залучені в систему удосконалення;
  • необхідна велика кількість дрібних кроків;
  • система виконана як філософський підхід.

Запрошуємо на навчання за спеціальністю 073 Менеджмент за новою освітньою програмою “Кайдзен менеджмент”

Оставить комментарий

avatar
  Subscribe  
Notify of