Безперервне удосконалення має бути постійною метою організації. Організація, яка перестає удосконалювати свою діяльність, втрачає конкурентоспроможність.
Удосконалення можуть бути двох типів:
• великі;
• серія дрібних постійних.
Великі удосконалення припускають одноразову кардинальну реорганізацію процесу і вимагають великих інвестицій. Велике удосконалення якості пов’язано із застосуванням принципово нових технологій, прикладом яких можуть бути технології при переході від електронних ламп до напівпровідників, а потім – до інтегральних схем. Удосконалення такого роду японці називають Кайріо (KAIRYO), і вони характерні для західного способу мислення.
Система удосконалення KAIRYO характеризується наступними особливостями:
• не потрібно великих зусиль людей, а потрібні великі інвестиції;
• тільки кілька фахівців залучені в систему удосконалення;
• необхідно використовувати лише обмежена кількість технологій;
• підхід використовується для рішення тільки поставлених цілей.
При дрібних удосконаленнях ефект окремого кроку дуже малий, але велика серія таких повсюдних і постійних удосконалень дає ефект цілком сумірний з тим, який забезпечується удосконаленнями першого типу, але при значно менших інвестиціях. Цей підхід характерний для японського менеджменту і систему удосконалення такого роду японці називають Кайдзен (KAIZEN).
Система удосконалення KAIZEN характеризується наступними особливостями:
- потрібні великі зусилля людей і незначні інвестиції;
- всі залучені в систему удосконалення;
- необхідна велика кількість дрібних кроків;
- система виконана як філософський підхід.
Запрошуємо на навчання за спеціальністю 073 Менеджмент за новою освітньою програмою “Кайдзен менеджмент”
Оставить комментарий