Після поразки Японії у Другій світовій війні Америка хотіла заохотити націю до відбудови; Щоб досягти цього, генерал Макартур (MacArthur) запросив низку провідних експертів із США відвідати Японію та порадити, як здійснити процес відновлення. Як свідчить історія, одним з таких експертів був доктор В. Едвардс Демінг (Edwards Deming). Демінг був статистиком із досвідом роботи в переписі, тому він приїхав до Японії, щоб створити перепис. Перебуваючи в Японії, він вказав на основні труднощі, з якими стикаються новостворені галузі. Багато японських виробників стикалися з нестачею інвестиційних коштів, сировини та компонентів, а також із низьким рівнем моралі нації та робочої сили. На основі свого недавнього досвіду щодо скорочення відходів у військовому виробництві в США Демінг почав пропонувати свої поради.
До середини 1950-х Демінг був постійним відвідувачем Японії. Він навчив японський бізнес концентрувати свою увагу на процесах, а не на результатах; концентрувати зусилля кожного в організації на постійному вдосконаленні кожного етапу процесу. До 1970-х років багато японських організацій скористалися порадами Демінга і дуже швидко досягли високих результатів у своїх діях. Найбільш помітною є виробнича система Toyota, яка породила кілька практик удосконалення бізнесу, які активно використовуються в Японії, включаючи JIT та Total Quality Management (TQM).
Незважаючи на те, що значна частина безперервного вдосконалення та інші японські концепції зароджувалися у США, західні фірми не проявляли особливого інтересу до них до кінця 1970-х та початку 1980-х років. На той час успіх японських компаній змусив інші фірми почати переглядати власні підходи. Отже, концепція кайдзен або постійне вдосконалення почала з’являтися в США одночасно зі зростанням популярності та використання японських методик, таких як JIT і TQM. Насправді постійне вдосконалення є головним принципом та метою JIT, тоді як це один із двох елементів TQM (інший – задоволення клієнтів). У деяких організаціях гуртки якості перетворилися на групи постійного вдосконалення зі значно більшими повноваженнями та розширенням можливостей, ніж зазвичай надають гурткам якості. Насправді консультанти з управління на Заході, як правило, використовують термін kaizen, щоб охопити широкий спектр управлінських практик, в першу чергу розцінюваних як японські, тобто практик, відповідальних за посилення японських компаній у сферах постійного удосконалення, а не інновацій.
Оставить комментарий